(tr) genc isci: YARDIMCI OLABILIRIM?

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Tue Aug 14 07:50:23 CEST 2018

"Iyi günler ben Seyma, nasil yardimci olabilirim? ---- Iyi günler ben... ---- Iyi gün...
---- Iyi...." ---- Çaaat!! ---- Yüzüme kapanan ve bazen sabirla kapanmasini bekledigim
telefonlar;karsimdaki bagirir, küfreder, tehdit eder... ---- Altin kural: MÜSTERI HEP
HAKLI!! ---- Bense hep iyi günler dileyerek kaparim telefonu. ---- Ise yeni girdigimde,
telefonun diger ucunda her seyi söyleme kudretine sahip müsterilere karsi sabrim daha
yüksekti. Kayit altina alinan her görüsmede agzimdan tek bir yanlis kelime bile çikmamasi
gerekirken, sinirlerim geriliyor ve sabrimin sinirlarini zorluyordum. Pek çok sektöre göre
daha rahat oldugunu düsünerek girdigim bu isin aslinda hiç de "duyuldugu" gibi olmadigini
fark etmem uzun sürmedi ---- Gün geçtikçe her diyalog daha dayanilmaz oldu ve  "iyi
günler" dilemekten artik midem bulanir hale geldi.

Müsteri sanki bozuk ürünü üreten benmisim, sanki yetkili kisi benmisim gibi davraniyor.
Ariyor, bagirip çagiriyor; üstüne bir de beni sikayet edecegini söyleyerek telefonu yüzüme
kapatiyor.  O da aslinda benim asgari ücretle çalisan bir isçi oldugumu biliyor da, bilmek
isine gelmiyor. Çünkü onu kaziklayan patrona asla ulasamiyor. Bilmem ne için 5'i
tuslayiniz diyen telesekreter hiçbir zaman patrona yönlendirme yapmiyor.

O yüzden bozulan süpürgenin de, çalismayan monitörün de, akitan çamasir makinesinin,motoru
yanan saç kurutma makinesinin  ve hatta yanlis kesilen fislerin, faturalarin da sorumlusu
benim. Ben, 7/24 arayip içinizi dökebileceginiz, stres dolu yasantinizda sinirinizi
çikarabileceginiz günah keçisiyim. Patronsa alt kattaki klimali odasinda simdi ya
kahvesini yudumluyordur ya da uyukluyordur.

Tabi, her isin bir püf noktasi varmis meger. Müsteri hep hakli ise, biz de bizi müsterinin
hakliligi ile muhattap eden patronlara hakkini vermeliyiz...

-Iyi günler, size nasil yardimci olabilirim?

-Müsteri: Bla...bla...bla.

-Tabi bir saniye sizi yetkilimize aktariyorum.

Artik arkadaslarla aramizda bir dil bile olusturduk.

"TELEFON MU ÇALIYOR AKTAR GITSIN, BIRAZ DA PATRONLAR DINLESIN:)"

Seyma Çakir - Çagri Merkezi Isçisi

http://gencisci.org/iyi-gunler-ben-seyma-nasil-yardimci-olabilirim/