(tr) yeryuzu postasi: Bangladeş'te öğrenci eylemleri: Eğitim kurumları kapandı, tren seferleri aksadı

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Sat Aug 11 08:20:29 CEST 2018

Bangladeş'in başkenti Dakka'da iki öğrencinin ölümüyle sonuçlanan trafik kazası nedeniyle
sokaklara dökülen binlerce öğrencinin protestosu nedeniyle ülkedeki tüm eğitim kurumları
kapatıldı. ---- Yolların güvenli hale getirilmesini talep eden öğrenciler  Narayanganj ve
Gazipur arasındaki bağlantı yolunu trafiğe kapattı. Ayrıca tren istasyonun bloke edilmesi
nedeniyle Narayanganj ve Dhaka arasındaki tren seferleri saatlerce yapılamadı. ---- Bir
otobüsün iki öğrenciyi ezerek öldürmesinin ardından düzenlenen ve beşinci gününe giren
gösterilerden dolayı Eğitim Bakanlığı, ülke genelindeki tüm eğitim kurumlarının bugün
kapalı olacağını duyurdu. ---- Eğitim Bakanı Sohrab Hossain, öğrencilerin güvenliği için
önlemler aldıklarını ve tüm eğitim kurumlarının faaliyetlerine bir gün  ara verildiğini
açıkladı.

Öğrencileri sokağa döken olayın ardından kazaya sebep olan otobüs şoförünün gözaltına
alınmasını ve yol güvenliğinin artırılmasını talep eden gençler, Dakka'da yolları
kapatmıştı. Protestolarda bazı yerlerde toplu taşıma görevlileriyle öğrenciler arasında
çatışmalar çıkmış, otobüslere yönelik saldırılarda biri öğrenci 4 kişi gözaltına alınmıştı.

İçişleri Bakanı Esaduzzaman Han, öğrencilere gösterilere son vermeleri çağrısında
bulunarak, taleplerinin yerine getirileceği ve suçluların cezalandırılacağı sözünü vermişti.

Dakka'nın Kurmitola bölgesinde hafta sonunda yaşanan olayda, bir otobüs, okul çıkışı eve
dönmek için durakta bekleyen bir grup öğrencinin arasına dalmıştı. Kazada 2 öğrenci olay
yerinde yaşamını kaybetmiş, 7 öğrenci yaralanmıştı.

http://www.yeryuzupostasi.org/2018/08/02/bangladeste-ogrencilerin-eylemleri-egitim-kurumlari-kapandi-tren-seferleri-aksadi/