(tr) DAF, Meydan #24 - Turizm İşçileri Sorunlarını Tartışıyor + Fibrobeton'da Direniş Geri Adım Attırdı

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Fri Feb 27 18:06:42 CET 2015

Turizm İşçileri Sorunlarını Tartışıyor ---- Turizm sektöründe faaliyet yürüten kurumlar;
Tüm Emek Sen, Dev Turizm İş, Dora İşçileriyle Dayanışma Platformu ve İstanbul Yeditepe
Aşçı ve Garsonlar Derneği 14 Şubat Cumartesi günü sektörde çalışan işçilerin sorunlarının
konuşulacağı bir toplantı düzenliyor. Turizm sektöründe otelde, lokantada, kafeterya, bar
ve spor tesislerinde çalışan işçilerin bir araya geleceği toplantı öncesi, direnişte olan
Dora Otel işçileri afiş ve bildiriler ile toplantının çağrısını yaptı. ---- İstanbul’un
farklı noktalarına afişler asan platform üyeleri, Taksim ve Sultanahmet gibi bölgelerde
bildiriler dağıtarak, turizm işçilerini 14 Şubat Cumartesi günü TMMOB Makine Mühendisleri
Odası’nda saat 13.00- 17.00 arasında gerçekleşecek olan toplantıya çağırdı.

http://meydangazetesi.org/direnis/2015/02/turizm-iscileri-sorunlarini-tartisiyor/

Fibrobeton'da Direniş Geri Adım Attırdı

Tüpraş İzmit’te yüklenici firma olan Fibrobeton'a bağlı Mdprekast taşeronunda çalışan
taşeron inşaat işçileri, 20 Ocak günü bir basın açıklaması ile direnişe başladı.

3 aylık ücretlerinin ödenmemesi üzerine direnişe başlayan taşeron inşaat işçileri,
şirketin Kavacık’ta bulunan bürosuna yürüdü. Şirketin önüne gelindiğinde burada bir basın
açıklaması okunarak direniş başladı. Mesai saati sonuna kadar şirket önünde sloganlarla
halaylarla bekleyiş sürerken, mesai bitiminde taşeron şirket, İnşaat-İş temsilcileri ve
işçiler ile bir görüşme talep etti. Sonraki gün sabah saatlerinde gerçekleşen görüşmenin
ardından, Fibrobeton geri adım atarak işçilerin tüm alacaklarını ödeme talimatı verdi.