(tr) Vicdani retçinin GBT deneyi!..

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Thu Jan 9 08:45:06 CET 2014

08-01-2014

Selam Arkadaşlar...
....kaldığım otelde, girdiğim GBT sonucunda Vicdani Retçi olmama rağmen bir
sorunla karşılaşmadan serbest bırakıldım.
Fakat ertesi gün otele polisler tekrar gelerek askerlik yapmadığım için
beni karakola götürdüler. Karakoldan askerlik şubesine götürerek askerlik
şubesine teslim edildim. Askerlik şubesindeki memura vicdani retçi olduğumu
söyledim ve askerlik yapmayacağımı bildirdim. Görevli memur böyle bir yasal
düzenlemenin olmadığını ve askerlik yapmak zorunda olduğumu söyledi. Bunun
üzerine bir üst tondan ısrar ettim: "siz bunu bana ne kadar söylesenizde
ben askerlik yapmayı reddediyorum". Israr etmem sonucunda görevli, ast
subayla görüşmemi istedi.
Vicdani retçi Kocaoğlu: Diken üstünde yaşıyorum
VR-DER: Kimse Zorla Asker Yapılamaz

Bunun üzerine ast subayın odasına gidip kendisiyle görüştüm. Kendisine
vicdani retçi olduğumu söyledim. Ast subayda şuan ki prosedürü bana
aktardı. Aktardığı yasal prosedüre göre; birliğime (... Piyede Birliği)
teslim olmak üzere bana 10 gün yol izni ve yol parası vererek beni serbest
bıraktılar. Askerlik şubesinde pragmatik davranarak, eğer beni serbest
bırakacaklarsa, imzalamamı istedikleri belgeleri, onlara gitmeyeceğimi
tekrar söyleyerek imzaladım. İşlemlerin sonunda da serbest bırakıldım.

Biraz da yasal prosedürden bahsedeyim.

Bana aktarıldığı kadarıyla, son yasal düzenlemelerle bakaya olduğumdan
yüklü bir para cezası (40.000 TL'den fazla) alacağım, fakat askere gidersem
bu para cezasının yarısını ödeyeceğim söylendi. Şimdi askere de gitmediğim
için işleyecek olan prosedür şöyle: İmzalamamı istedikleri evraka göre on
gün içinde birliğime teslim olmam gerekiyor. Teslim olmamam durumunda ise
hakkımda dava açılacağı ve yargılanıp para cezası ile birlikte daha zorlu
bir sürecin (tutuklanmak gibi) başlayacağını söylediler. Nufusa kayıtlı
olduğum ilin askerlik şubesi bu davayı takip edecek ve para cezaları ile
valilik ilgilenecekmiş.

Aslında prosedürün ne anlama gelidiğini mantık kuralları içerisinde
anlamakta zorlanıyorum. Bir kere ödenmesi imkansız olan bir para cezası
keseceklerini söylüyorlar. Hadi korkutmak amaçlı diyelim. Askere gidersem
yarısını ödeyecekmişim sanki yarısı çok azmış gibi. Askerlik yapmayacağımı
söylememe rağmen yinede serbest bırakıyorlar. Vicdani retçilerde dahil tüm
asker kaçaklarının artık tutuklanarak jandarma kontrolünde birliğine
mevcutlu sevk edilmemesi de bir başka anlamsız davranış.

Kısaca durum bundan ibaret tüm retçi, savaş karşıtı, aktivist, anarşist
arkadaşlara selamlar...

Kaynak: Savaşkarşıtları