(tr) Er Sevag Balıkçı'nın annesi: Oğlumun öldürülmesi kaza değil, gözdağıydı

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Tue Apr 8 20:56:16 CEST 2014

Askeri Yargıtay Savcılığı’nın ‘ölümünde kasıt olmadığı’ yönünde görüş
bildirdiği er Sevag Balıkçı’nın annesi “Ben mahkemede ‘Bizi başka ülkeye
muhtaç etmeyin’ demiştim. Ama herhalde edecekler. Şahsen utanıyorum” dedi.

Haber: İSMAİL SAYMAZ – ismail.saymaz at radikal.com.tr
İSTANBUL – Elazığ Gümüşörgü Jandarma Karakolu’nda görev yaparken Er Sevag
Şahin Balıkçı’yı tüfekle ateş ederek öldüren Er Kıvanç Ağaoğlu hakkında,
‘taksirle öldürme’ suçundan verilen dört yıl iki aylık cezanın onanmasını
istedi. Askeri Savcı Kemal Bal, sanığın “dış aleme yansıyan
davranışlarından” kasıtlı hareket etmediği sonucuna vardı. Sanık
Ağaoğlu’nun askeri kurul ve talimatlara aykırı şekilde silahının emniyetini
açık tutması, doldur boşalt yapması ve Er Balıkçı’ya doğrultması ise kasıt
sayılmadı.

BU BİR GÖZDAĞIYDI

Er Balıkçı’nın annesi Ani Balıkçı Radikal’e yaptığı açıklamada şunları
söyledi: “Bu bir kaza değil, gözdağıydı. Oğlum 24 Nisan’da öldürüldü. Bu
yorumu asla kabul etmiyoruz. Ben mahkemede ‘Bizi başka ülkeye muhtaç
etmeyin’ demiştim. Ama herhalde edecekler. Şahsen utanıyorum.”

ASKERLİĞİNİN BİTMESİNE BİR AY KALMIŞTI

Elazığ Gümüşörgü Jandarma Karakolu’nda görev yapan Er Sevak Şahin Balıkçı,
askerliğinin bitimine bir ay kala, 24 Nisan 2011’de karakolun çevresindeki
tel örgü çalışmasına dahil edilmişti. Çalışma sırasında güvenlikçi olarak
görev yapan Er Kıvanç Ağaoğlu, tüm askeri talimatları ihlal ederek,
emniyetini açtığı silahı dolduruşa almış ve Balıkçı’ya tutarak ateş
etmişti. Diyarbakır 2. Hava Kuvvet Komutanlığı Askeri Mahkemesi’nde geçen
yıl biten davada; sanık Ağaoğlu ‘bilinçli taksirle adam öldürmek’ suçundan
4 yıl 5 ay 10 gün, Astsubay Sadrettin Ersöz ise ‘ihmal suretiyle görevi
kötüye kullanmak’ suçundan beş ay hapise çarptırılmıştı.

radikal.com.tr

**

Askeri Başsavcılık: Er Sevag Balıkçı kasıtlı öldürülmedi

08/04/2014 10:54
Askeri Yargıtay Başsavcılığı, er Sevag Balıkçı’nın öldürülmesi eyleminin
kasıtlı yapıldığına dair yeterli ve ikna edici delil bulunmadığını bildirdi.

DİYARBAKIR – Batman’ın Kozluk İlçesi’ndeki Gümüşörgü Jandarma Karakolu’nda
askerlik yaparken öldürülen er Sevag Şahin Balıkçı davasında 2′nci Hava
Kuvvet Komutanlığı Askeri Mahkemesi’nin verdiği hapis cezaları, temyiz için
Askeri Yargıtay Başkanlığı’na gönderilmişti. Kararla ilgili görüşü sorulan
Askeri Yargıtay Başsavcılığı, er Sevag Balıkçı’nın öldürülmesi eyleminin
kasıtlı yapıldığına dair yeterli ve ikna edici delil bulunmadığını bildirdi.

Askeri Yargıtay Başsavcısı Hakim Albay Kemal Bal imzasıyla gönderilen
mütalaada, sanığın eylemini kasıtlı yaptığına dair yeterli ve ikna edici
delil bulunmadığı belirtilerek, şöyle denildi:
“Sanığın doldur- boşalt işlemini, güvenli olmayacak şekilde yanında ve
karşısında başka kişiler varken yapması, emniyetinin açık olması, tam
dolduruş yaptıktan sonra silahını kısa bir süre için olsa bile mütevvefayı
gösterecek şekilde tutması ve tetiğe basması nedeniyle suçun işleniş biçimi
dikkate alınarak, ceza verilirken alt sınırdan uzaklaşılmasında hukuka
aykırılık bulunmadığı düşünülmektedir.”
Askeri Yargıtay Başsavcılığı, bu nedenlerle ‘sanık ve mağdur avukatlarının
temyiz taleplerinin reddi, usül ve esas yönünden hukuka uygun bulunan
mahkumiyet kararının onanması gerektiği’ görüşünü savundu.

Er Sevag Şahin Balıkçı davasında 26 Mart 2013 tarihinde kararını açıkladı.
Mahkeme Kıvanç Ağaoğlu’nu ‘Bilinçli taksirle adam öldürmek’ suçundan 4 yıl
5 ay 10 gün, Astsubay Sadrettin Ersöz’ü ise ‘İhmal suretiyle görevi kotüye
kullanmak’ suçundan 5 ay hapisle cezalandırıldı. Kararın açıklanmasının
ardından taraf avukatları Askeri Yargıtay Başkanlığı’na temyiz başvurusu
yapmıştı. (DHA)

radikal.com.tr

http://vicdaniret.org/er-sevag-balikcinin-annesi-oglumun-oldurulmesi-kaza-degil-gozdagiydi/