(tr) VR-DER'den Mısır'daki retçilere destek

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Mon Dec 23 17:10:53 CET 2013

19-12-2013
Mısır'daki retçiler için imza kampanyası

Mısır'dak vicdani retçiler Emad el Dafrawi ve Muhammet Fathy ile dayanışmak
için dünya çapında çok sayıda örgüt bir imza kampanyası başlattı. 2012'den
beri sivil ölüme zorlanan Mısırlı retçilerin üzerindeki baskıların
sonlanması için başlatılan kampanyaya Türkiye'den de Vicdani Ret Derneği
katıldı.

1987 doğumlu Dafrawi, geçen yıl pasifist düşüncelerini gerekçe göstererek
asker olmayacağını açıklamış ve "Savaşlar insanlığa karşı işlenen
suçlardır. Silah taşımak ve şiddet uygulamak benim inancıma aykırıdır"
demişti. 1988 doğumlu Fathy ise yine geçen yıl vicdani reddini ilan ederken
"Zorunlu askerlik seçim, seyahat ve ifade özgürlüğü gibi en temel
haklarımızı elimizden alıyor. Bir baskı aracı olarak kullanılmayı ve insan
öldürmeyi reddediyorum" ifadelerini kullanmıştı.

İki retçi de orduya birer mektup yazarak sivil hizmet seçeneği talep
ettiyse de talepleri yanıtlanmadı. Retçiler bir yılı aşkın süredir sivil
ölüm yaşarken eğitim ve çalışma haklarından bile mahrum bırakılıyorlar.

Kampanyanın imzacıları arasında dünyanın dört bir yanından 19 örgüt yer
alıyor.

Haber: Onur Erem

Kaynak:
http://www.savaskarsitlari.org/arsiv.asp?ArsivTipID=8&ArsivAnaID=74056&SayfaNo=1