(tr) Röportaj: İngiltere öğrenci işgalleri [en]

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Sat Nov 27 19:04:46 CET 2010

Röportaj; İngiltere öğrenci işgalleri Cumartesi, 27 Kasım 2010 08:41
a. tarafından yazıldı. 0 Yorumlar Başlamadan not: Bu metin 25 Kasım
2010 tarihinde yayınlandığı http://www.ainfos.ca/ adresinden
alınmıştır. [http://www.ainfos.ca/10/nov/ainfos00330.html]
Mark Sheffield Üniversitesi üçüncü sınıf Biyoloji öğrencisi ve
anarşist federasyonun bir üyesi. O şu an diğer pek çok öğrenciyle
birlikte Sheffield Üniversitesi'ndeki Hicks binasını işgal ediyor.
Röportajdaki ifadeler kendisine aittir, işgalin genel meclisinin
görüşleri olarak alınmamalıdır.
İşgalin nedeni nedir?

Bunu pek çok nedenden ötürü yapıyoruz ama ortak neden bu üniversite,
diğer üniversiteler ve bizzat eğitimin kendisindeki kesintiler.
Özellikle öğrenci harçlarındaki artış planlarına ve yüksek eğitimin
özelleştirilmesine karşı eylem yapıyoruz. Ne var ki aynı zamanda
eylemlerimizi kemer sıkma politikaları ve kesintilere karı
genişletmeye çalışıyoruz. Bu yüzden işgalimiz eğitim kesintilerinden
daha fazlasını içeriyor ama bu şu anlık temel hedefimiz.

Şimdiye kadar üniversite güvenliğinin/polisin tepkisi ne oldu?

Bizi işgalden alıkoyacak bir eyleme henüz girişmediler ama 18.00'den
sonra ayrılanların tekrar dönemeyeceğini söylediler. Bu galiba yarın
sabaha kadar sürecek. Sabah 8.00'den sonra tekrar açılabilir. Şimdiye
kadar büyük bir sorunumuz olmadı ama polis neler döndüğünü görmek için
içerideydi. Üniversite malzemesine zarar vermek gibi bir niyetimiz
olmadığı vurgulanmalı. Bu barışçıl bir işgal.

İşgal neden desteklenmeli?

Çünkü işgal taktiği, lobiciliğe yahut basitçe siyasi temsilcilere
gidip bizim için değişlik yapmaları için danışmaya karşıt olarak
tarihsel olarak başarı sağlamış bir taktiktir. Clegg ve öğrenci
harcının düşürülmesi yönünde verdiği sözün bozulması, politikacıların
bizim için karar vermeye güvenilir olmadıklarına dair diğer pek
çoğunun yanı sıra yalnızca bir örnektir. Doğrudan eylem üniversite
yönetimi üzerinde daha büyük baskı oluşturuyor ve devamla, hükümet
bakanlarını eylemde bulunmaya zorluyor.

Bu tür taktiklerin geçmişteki başarıları bir yana, mücadelesini
verdiğimiz şey özünde gelire bakılmaksızın herkesin eğitim hizmetine
ulaşabilmesidir. Eğitim hususunun da ötesinde oldukça geniş bir
mücadelenin varlığından haberdarız. Bu taktikleri saldırı altında
olduğumuz bütün bu alanlara genişletmeye ihtiyacımız var. Bu hepimizin
sırtlanması ve birbiriyle dayanışma içinde olması gereken bir
mücadele.

İnsanlar yardım etmek için ne yapabilir?

İnsanların yardım etmek için yapabilecekleri temel şeylerden biri
kendileri için bu tür organizasyonlar örgütlemek. Ortak çıkarımıza
yarayacak bir köklü hareket kurmalıyız. Bu, mağdurlar tarafından
göğüslenmelidir. Sendika ve parti bürokratlarının mücadelenin azami
hedeflerini yönetmek yahut bölmek yolundaki girişimlerine
direnmeliyiz.

Buna ek olarak, nelerin olup bittiği konusundaki bilgiyi yaymak ve
medyanın olumsuz haberleriyle savaşmak da yapılabilecek pratik
şeylerden.

Bölgeden insanları ise eyleme katılım sağlamaları, yiyecek ve yatacak
yer (mümkünse) getirmeleri ve paylaşabilecekleri diğer pratik hünerler
konusunda teşvik etmek isterim.

Aaron Porter'in öğrencilerin "anarşistlerle ittifak kuruyor" olmaları
yollu son yorumlarına ne söylersin?

Öncelikle söylemek gerekir ki kendisi çoğunlukla anarşist olmayan
yahut hakkında az bilgi sahibi olan pek çok öğrenciyi kastediyor
olması noktasında hatalıdır. Öğrencilerin "anarşistlerle ittifak
kuruyor" olması meselesinin aslı öğrencilerin eylemliliklerinin
anarşist ilkeler etrafında sıralanması - doğrudan eylem, takım
demokrasisi, karşı-hiyerarşi ve temsiliyetin reddi.

İnsanlar, özelde öğrenciler, politikacılara gidip bir şeyi yapmaları
konusunda talepte bulunmanın hiçbir işe yaramadığı kavrayışına
geliyorlar. Bunun sonucu olarak da işleri kendi ellerine almaya
başlıyorlar, kolektif olarak ve kök seviyesinde.

Anarşist eğitim işçileri ve öğrenciler bu mücadelelerin epey bir
parçası ama şüphesiz bir azınlık. Öz-yönetim, karşı-hiyerarşi ve
doğrudan eylem gibi taktikler pek çok yerde oldukça spontane bir
şekilde kabul edildi. Bu, elbette, bizim için oldukça tercih edilir!
Bu bizim istediğimiz azami şey - anarşistler tarafından yürütülen
yahut kontrol edilen bir mücadele değil, ama bizim amaçlarımızı,
taktiklerimizi ve ilkelerimizi paylaşanlar tarafından.

Kaynak: http://cevirikolektifi.blogspot.com/2010/11/roportaj-ingiltere-ogrenci-isgalleri.html