(tr) İstanbul: Yaşama ayna tutuyoruz -Film gösterimleri

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Fri Nov 26 13:27:45 CET 2010

Aynalar; dünyayı gerçek göstermez, gerçekleri görmek istiyorsan,
Aynaları kırman gerekir!
3 Aralık - 7 Ocak tarihleri arasında her Cuma saat 19:00 da 26A'da
düzenlenecek sinema günlerinde buluşuyoruz.
(gösterimler ücretsizdir)
26A: İstiklal cad.Tel sok. No:26A Beyoğlu/İST (Tömer'in karşısı)
sanalt.net

Sanalt?

Kapitalizm büyük bir gösteri toplumu yarattı. Artık çevremizde
gördüğümüz her şey onun sembolleri ve metaları haline geldi. Hayatın
her alanında inanılmaz bir tüketim söz konusu. Kapitalizm yarattığı bu
tüketim toplumu sayesinde büyümekte ve durdurulamaz bir hale
gelmektedir. Kendi sosyalliğini yaratarak insani ilişkileri
metalaştırmıştır.
Kapitalizmin bu sonuçları karşısında kendi barikatlarımızı
oluşturmalıyız. Yaşam alanlarımız için yeni bir kültür yaratmak
istiyorsak; tüketim alışkanlıklarımızı, ilişki biçimlerimizi ve hayata
bakışımızı yeniden kurgulamaya ihtiyacımız var.**Anti-kapitalist bir
yaşamı yaşamaya ihtiyacımız var. Ve bunu asla tek başımıza
başaramayız. Kolektif, paylaşımcı ve dayanışmacı ilişkilerle bir araya
gelmeliyiz.
Sanalt ekibi kapitalizmin görsel tüketimine karşı bir araya gelmiş
sanat aktivistlerinden oluşmaktadır. Sanalt'ın amacı; sanatı yaşamsal
alanlarda bir eyleme biçimi olarak gören bireyler olarak kolektif
yaratıcılığın dönüşümüdür. Sanalt bu kapsamda projeler üretmektedir.
Son olarak anti-kapitalist reklam filmleri projesi adında ironik bir
reklam  yarışması gerçekleştiren ekibimiz halen bu projesini
sürdürmekte ve projeyi her yıl düzenlenecek  geleneksel bir festivale
dönüştürmeyi amaçlamaktadır.
Bugüne kadar sinema, tiyatro, müzik, resim, seramik graffiti, stencil
gibi görsel sanatın farklı biçimlerini kullanarak, egemen anlayışa
karşı alternatif bir eyleme biçimi üretmektedir.
Bağımsız ve kendi imkanlarıyla çalışmalarını sürdüren Sanalt, bu
fikirleri benimseyen herkesin katılabileceği bir platformdur.

Kaynak: http://anarsistfaaliyet.org/php/wp/?p=2427