(tr) Ankara: Vicdani Retçi İnan Suver'le Dayanışma Eylemi

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Tue Aug 31 00:11:39 CEST 2010

Vicdanı Retçi İnan Süver'le Dayanışma İnisiyatifi 31 Ağustos Salı
günü, saat 18.30'da, Ankara-Yüksel Caddesi İnsan Hakları Anıtı önünde
basın açıklaması düzenleyecek.

"...Sayın değerli bol maaşlı insan katledicileri. Isınamıyordum size,
düşmandım ben size. Çünkü ... ben biliyordum 12 Eylülde işkencelerde
öldürülen insanları, ben biliyordum insanlık için mücadele eden
devrimcileri idam sehpalarında sallandırdığınızı, ben biliyordum
işsizlikten dolayı, kaçakçılıktan başka mesleği olmayan amcamı sizin
öldürdüğünüzü, ben biliyordum köylerini yakıp evsiz yurtsuz
bıraktığınız insanları, ben biliyordum ana dillerini yasakladığın
eğitimini yabancı dilde verdiğinden ve de parasızlıktan dolayı
eğitimsiz mesleksiz bir halkı, ben biliyordum öldürülen gazetecileri,
ben biliyordum seçimlerdeki barajları, ben biliyordum gelir
dağılımdaki eşitsizliğinde bu ülkenin dünyanın en üst sıralarında
bulunduğunu, ben biliyordum bu ülkede hiç bir başbakanın, bakanın,
paşanın çocuğunun doğru düzgün askerlik yapmadığını, ben biliyordum ki
bu ülkede hiç bir halkın diğer bir halkla bir sorununun olmamasına
rağmen, iki kardeşi bir birine öldürttüğünü. Ben biliyordum parası
olanın rüşvet ile bir şekilde kaçak dolaştığını, ben biliyordum
bedelli askerlik altında zenginlerin çocuklarının ayırt edildiğini ona
rağmen, nasıl olur da sizin askeriniz olurdum, zalimin yanında nasıl
olur da olurdum?" diyerek Vicdani Reddini açıklamıştır İnan Süver.
Öldürmeyi, silah tutmayı reddetmiştir.

Vicdanı Retçi İnan Süver'le Dayanışma İnisiyatifi'nin yaptığı çağrıda;
"Vicdani retçi İnan Süver 7 Ağustos'ta yapılan bir kimlik kontrolü
sırasında "firari" olduğu gerekçesiyle gözaltına alındı ve hala
Şirinyer Askeri Cezaevi'nde tutuklu bulunuyor. Daha önce 2001 yılında
da aynı cezaevinde 7 ay kalan İnan, burada işkence görmüştü. Vicdani
retçi oldukları gerekçesiyle tutuklanan diğer vicdani retçi
arkadaşlarımız da çeşitli cezaevlerinde işkence görmüşlerdir. Bu
nedenle İnan'ın sağlığından endişeliyiz!

Hepinizi savaşmayı reddettiği, insan öldürmeyi öğrenmek istemediği
için tutuklanan vicdani retçi İnan Süver'in serbest bırakılması,
işkence görmeyeceğinin garantisinin verilmesi ve vicdani ret hakkının
tanınması için 31 Ağustos Salı günü, saat 18.30'da, Ankara-Yüksel
Caddesi İnsan Hakları Anıtı önünde düzenleyeceğimiz basın açıklamasına
çağırıyoruz." denildi.

2001 yılında İzmir'de askerliğini yaparken militarist zihniyetle
doğrudan tanışan İnan, askerlik yapmak istemediği için birliğinden
kaçmış, 7 ay Şirinyer Askeri Cezaevi'nde işkence gördükten sonra
birliğine dönmesi için serbest bırakılmıştı. Ancak İnan hiçbir
gerekçeyle ve kimseye karşı eline silah almak istemediğini söyleyerek
vicdanı reddini açıkladı. Savaşa alet edilmek istenen tüm gençlere de
"Savaşmıyoruz!" demeleri çağrısında bulundu.

Taraf olduğu uluslararası anlaşmaların gereğini yerine getirmeyip
vicdanı ret hakkını tanımayan Türkiye, daha önce 2006 yılında vicdanı
retçi Osman Murat Ülke davasında mahkum oldu. Buna rağmen hala Avrupa
Konseyi'nin 46 üye ülkesi içinde Azerbeycan ve Belarus'la birlikte
vicdanı ret hakkını tanımayan 3 ülkeden biri.

"Hepinizi savaşmayı reddettiği, insan öldürmeyi öğrenmek istemediği
için tutuklanan vicdanı retçi İnan Süver'in serbest bırakılması,
işkence görmeyeceğinin garantisinin verilmesi ve vicdanı ret hakkının
tanınması için düzenleyeceğimiz başın açıklamasına çağırıyoruz.

Öldürmeyi reddetmek suç değildir!
Savaşların insan kaynaklarını kurutun!

Yer: Yüksel Caddesi İnsan Hakları Anıtı önü
Tarih: 31.08.2010 Salı
Saat: 18.30

Vicdanı Retçi İnan Süver'le Dayanışma İnisiyatifi"

Öte yandan bugün (27.08.2010) Vicdani Retçi İnan Süver için İnsan
Hakları Derneği İzmir Şubesi'nde de bir basın açıklaması düzenlendi.

Kaynak: http://www.kaosgl.org/icerik/vicdani_retci_inan_suverle_dayanisma_eylemi