(tr) İstanbul: Eyleme Çağrı: ''İnan, firari değil vicdani retçi...''

a-infos-tr at ainfos.ca a-infos-tr at ainfos.ca
Thu Aug 12 15:18:13 CEST 2010

Eyleme Çağrı: ''İnan, firari değil vicdani retçi...''
33 yaşında, 3 çocuk babası vicdani retçi arkadaşımız İnan, 5 Ağustos
Perşembe günü evinden gözaltına alınıp, ertesi gün tutuklandı ve
Kasımpaşa Askeri Cezaevi'ne kondu. "Ben vicdani retçiyim ve bir gün
bile askerlik yapmak istemiyorum" diyerek 9 Ağustos Pazartesi günü
açlık grevine başladı.
2001 yılında askere alınmasına rağmen defalarca kaçmış, yakalanıp
yargılanmış, askeri cezaevlerinde hapis yatmış, her türlü işkence ile
karşılaşmış, en son 2007 yılında götürüldüğü askeri hastaneden de
kaçmış olan İnan'ın kesinleşmiş hapis cezaları ve sürmekte olan
davaları var.
Bugüne kadar tutuklanarak askeri cezaevlerinde hapsedilen tüm vicdani
retçilere işkence yapılmıştır.
İnan'ın askerlik yapmak istememekteki kararlılığı, bu nedenle açlık
grevine başlaması ve bütün bunları hiçbir denetime tabi olmayan askeri
cezaevinde sürdürüyor olması bizlere ve insan haklarına duyarlı tüm
insanlara sorumluluk yüklemektedir.
Vicdani ret hakkının tanınmıyor olmasını ve İnan'ın tutuklanmasını
protesto edip, yalnız olmadığını göstermek ve konuyu kamuoyuna
duyurmak için 14 Ağustos Cumartesi günü, saat 12.30'da Galatasaray
Meydanı'nda bir basın açıklaması yapacağız. Duyarlı tüm insanların
katılımını ve desteğini bekliyoruz.

Barış İçin Vicdani Ret Platformu